1. Allmänt
1.1 Vi på Zentio vill leverera de bästa möjliga tjänsterna till dig, och abonnemangsavtalet mellan oss är underlaget för de villkor som följer nedan.
1.2 Dessa villkor gäller för all försäljning av produkter till konsumenter genom Shai från Zentio AS, org.nr. 992 437 626, Haslevollen 3, Pb 263 Økern, 0510 Oslo, med returadress Ubox 229, 202 29 Malmö. Försäljningsvillkoren utgör tillsammans med din beställning, bekräftat genom en orderbekräftelse, den samlade avtalsgrunden för köpet.
1.3 Zentios position som kontraktspart för dig, och som behandlingsansvarig för dina personuppgifter, kan inte ensidigt överföras, med mindre än överföringen sker som ett led i uppköp, omstrukturering eller annan överföring av hela eller delar av Zentios verksamhet. Den övertagande parten träder i så fall in i Zentios rättigheter och plikter efter dessa försäljningsvillkor, så dessa blir uppdaterade och utfärdade.
1.4 För att vi ska kunna ge dig den bästa servicen när du tar kontakt med oss, kommer all information gällande din kundrelation hos oss lagras i vår databas. Hur vi behandlar denna information är närmare förklarad i punkt 8 nedan.
1.5 Åldersgränsen för beställning av produkter från Zentio är 18 år.
2. Abonnemang
2.1 När du beställer Shai från Zentio går du in i ett abonnemang. Det innebär att du får upprepade sändningar med den produkten du har valt eller liknande produkter i ett fast intervall. Du är förpliktigad att motta och betala för sändningar inom uppsägningsperioden.
2.2 Du är fri att göra ändringar eller avsluta prenumerationen senast 14 dagar efter att du mottar första paketet, därefter senast 10 dagar innan förfallodagen på fakturan för mottagen leverans. Abonnemang som är betalt med mobilbetalning, kreditkort eller PayPal, kan ändras inom 20 dagar efter sändningsdatum för mottagen leverans. Avslutar du abonnemanget efter denna ändringsfrist, kommer du att motta och måste betala för nästa sändning innan uppsägningen träder i kraft.
2.3 Om du vill ändra leveransintervall eller avsluta abonnemanget, kan detta göras enkelt på Min Sida på www.zentiosverige.se, eller genom att ta kontakt med vår Kundservice, telefon 08-517 666 50 mån-fre kl. 10-15 eller e-post kundtjanst@zentio.com.
3. Ångerrätt
3.1 Du är beskyddad av ångerrättlagen, och har 14 dagars omotiverad ångerrätt från den dag du mottar produkten på din första sändning eller provpaket. Du kommer att motta en ångerblankett från kundtjänsten om du önskar att använda dig av ångerfristen.
3.2 För att ångerrätten ska kunna göras gällande, måste produkten vara levererad till Zentio i samma mängd och standard som när du mottog den. Av hygieniska skäl måste raknings- och kosmetikprodukter vara oöppnade.
3.3 Vid retur i förbindelse med användning av ångerrätten måste du täcka portot, och Zentio kommer att betala tillbaka inbetalat belopp inom 14 dagar från att vi mottar paketet i retur.
3.4 Ångerrätten gäller endast provpaket. Det är inte någon ångerrätt på vidare sändningar i abonnemanget enligt Ångerrättlagen 2005:59.
3.5 Om du ändå vill returnera paketet efter ångerfristen, kommer du motta en faktura för retur- och administrationsavgift på kr 149,-. Avgiften ska kompensera fraktkostnader, emballage samt hantering av paketet.
4. Priser
4.1 Alla priser är inklusive moms. Totalkostnad framkommer innan beställning, och inkluderar alla utgifter kopplade till köpet (som porto, hanteringsavgift osv.).
4.2 Zentio förbehåller sig rätten att göra prisjusteringar kopplat till ändringar i skatter, avgifter eller valutakurser, samt ökad varukostnad och införing av porto. Prisökningar kommer att meddelas i förväg.
4.3 Vid betalning med Klarna eller bankkort, accepterar du att Zentio AS också debiterar ditt Klarna-konto eller ditt bankkort vid nästa sändning. Om du gör ändringar i ditt abonnemang, kommer beloppet eller tidpunkten för nästa debitering kunna ändras.
5. Leverans
5.1 Maximal leveranstid blir upplyst i orderbekräftelsen som vi skickar till dig via e-post omedelbart efter beställningen. Om vi inte kan leverera den beställda produkten inom loppet av den angivna leveranstiden, har du helt rätt att häva köpet utan kostnad för dig.
6. Betalning
6.1 Om betalning av varan sker i efterhand, följer fakturan med i paketet som du mottar. Vi ber dig vara vänlig och använda dig av den bifogade fakturan när du betalar för varan, eller uppge OCR nummer vid annat betalningssätt. För att undvika avgifter vid försenad betalning, rekommenderar vi att du håller dig till betalningsfristen. Vid utomstående betalning kommer du att bli debiterad med en förseningsavgift.
6.2 Zentio förbehåller sig rätten att göra en utvärdering innan det ges fakturakredit.
7. Reklamation
7.1 Om en vara är levererad med fel eller saknar något, kan du antingen kräva att få en ny produkt, prisavdrag eller hävning av köpet enligt konsumentköplagen. Reklamationsfristen är normalt 2 år efter att du mottar varan. Om varan är ämnad att hålla väsentligt längre än 2 år, förlängs reklamationsfristen till 5 år. För att kunna göra en felanmälan måste vi få besked inom rimlig tid efter att du uppmärksammade eller borde ha uppmärksammat felet.
8. Personuppgifter och adressändringar
8.1 Zentio AS är behandlingsansvarig för personuppgifterna som behandlas i förbindelse med ditt abonnemang. Vår kundservice kan kontaktas för alla frågor du har om behandling av dina personuppgifter.
8.2 Underlaget för att behandla personuppgifter om dig är för att uppfylla vårt abonnemangsavtal med dig enligt Personuppgiftslagen (PuL) samt "GDPR" (artikel 6 nr 1 punkt b). I tillägg är vi ålagda att lagra en del information kopplat till bokföring, avgiftshantering och eventuellt garanti- och returhantering (artikel 6 nr. 1 punkt c). Som framgår nedan, behandlar vi också dessa upplysningar med grund i ditt samtycke (artikel 6 nr. 1 punkt a).
8.3 Vi lagrar endast information som du ger oss, eller som vi annars får genom din kundrelation.
8.4 När du blir prenumerant hos oss kommer vi att samla in och lagra informationen du ger oss, då vi behöver detta för att kunna leverera varorna du beställer. Detta kommer vara: Ditt namn, din e-postadress som vi kan kontakta dig på, ditt telefonnummer som vi kan kontakta dig på, din adress där vi skickar beställningen.
8.5 Vi är dessutom tvungna att lagra information kopplat till bokföring, avgiftshantering och eventuell garanti- och returhantering. Denna information tas bort efter 10 år och är tillgänglig för dig genom att kontakta kundtjänsten.
8.6 Om du kontaktar kundtjänsten eller kommunicerar med oss på andra sätt, samlar vi in den information du ger från dig i förbindelse med kontakten. Detta kommer vara följande information: Ditt namn, ditt telefonnummer, din e-postadress, ditt kundnummer.
8.7 Du kommer ha tillgång till det väsentliga av personuppgifterna som behandlas om dig genom att logga in på "Min Sida" och du kan då även uppdatera/korrigera uppgifterna. Information som inte är tillgänglig på "Min Sida" kan du få tillgång till genom att kontakta kundtjänsten. Då vi måste vara säkra på att vi endast ger tillgång till dina personuppgifter till dig - och inte någon som utser sig vara dig - kommer vi be dig bekräfta din identitet eller uppge ytterligare information innan vi låter dig få tillgång eller uppdatera personuppgifterna.
8.8 Om du senare ändrar dig gällande vår löpande möjlighet till att samla in uppgifter från källor som du redan har godkänt, kan du enkelt dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta kundtjänsten. Om du gör detta, finns det en risk att vi inte längre kan leverera samma tjänster till dig.
8.9 Tredjepart kommer kunna behandla personuppgifter om dig, förutsatt att detta är nödvändigt för att utföra specifika tjänster hos oss, så att vi kan leverera tjänsterna till dig. Relevanta uppgifter som är nödvändiga för att genomföra köpet delas med betalningspartner och transportör.
8.10 Ta självklart gärna kontakt med oss om du har frågor eller bekymmer kopplat till hur vi behandlar dina personuppgifter! Om du menar att vår behandling av personuppgifter bryter med dessa regler eller personuppgiftslagen eller GDPR, så kan du även klaga till Datainspektionen. Du hittar information om hur du kontaktar Datainspektionen på Datainspektionens hemsida: www.datainspektionen.se.
8.11 Du måste omedelbart informera Kundtjänsten om adressändring och andra förhållanden av betydelse för abonnemanget. Ändringen bör ske på Min Sida eller skriftligen med e-post till kundtjanst@zentio.com. Du står själv ansvarig för avgifter och kostnaden på följer om du har uppgett fel adress eller inte informerat om adressändring.
9. Bilder och återkopplingar
9.1 Genom att skicka in bilder, med eller utan logo och återkopplingar till Zentio via sociala medier eller via annan elektronisk kanal som är allmänt tillgänglig, samtycker du att Zentio har fulla rättigheter att använda bilden och återkopplingen i marknadsföringssyfte.
10. Marknadsföring
10.1 Om du samtycker till att Zentio får driva direkt marknadsföring till dig, vanlig post, telefon, elektronisk kommunikation (SMS och e-post osv.) för att informera om eller marknadsföra våra eller våra samarbetspartners produkter och produkterbjudanden, kan detta samtycket administreras genom att kontakta kundtjänsten.
11. Ändring av villkoren
11.1 Villkoren kan komma att ändras vi vid speciella behov och / eller offentliga ändringar eller order som påverkar dessa villkor. Avtalet mellan parterna innebär att du accepterar uppdaterade villkor när de publiceras på vår hemsida.
12. Äganderätt
12.1 Zentio har äganderätt i de levererade produkterna tills dessa att köpesumman inklusive räntor och omkostnader är betalda i sin helhet.
13. Kundtjänst
13.1 Du når kundtjänsten på vardagar via telefon 08-517 666 50 mellan kl. 09-00-16.00. Du kan även skicka e-post till kundtjanst@zentio.com, så svarar vi så snabbt vi kan.
13.2 Vår kundtjänst har lång erfarenhet av våra produkter och kan därför enkelt svara på dina frågor. Kundtjänsten kan även hjälpa dig att skräddarsy sändningar som passar just dig.
Var god vänta...